Το Scrum έχει μόνο ένα μικρό σύνολο παραγόμενων προϊόντων: το ανεκτέλεστο προϊόν (Product Backlog), το ανεκτέλεστο Sprint και την αύξηση του προϊόντος.
Το ανεκτέλεστο προϊόν (Product Backlog)
Το ανεκτέλεστο προϊόν (Product Backlog) είναι η «λίστα των απαιτήσεων» του Ιδιοκτήτη του προϊόντος. Οτιδήποτε εκτιμά αυτός αλλά και οι άλλοι ενδιαφερόμενοι ότι πρέπει να περιλαμβάνεται στο προϊόν εμπεριέχεται σε αυτήν τη λίστα. Η λίστα αυτή θα μπορούσε να είναι άπειρη, καθώς υπάρχουν πάντα νέες ιδέες σχετικά με τον τρόπο επέκτασης των δυνατοτήτων ενός προϊόντος. Ο Ιδιοκτήτης του προϊόντος συντηρεί το Product Backlog. Ωστόσο και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη (συμπεριλαμβανομένης της ομάδας) έχουν ορατότητα του περιεχομένου της λίστας αυτής αλλά και τη δυνατότητα να προτείνουν νέα στοιχεία. Ο Ιδιοκτήτης του προϊόντος ορίζει τις προτεραιότητες στις επιμέρους εργασίες του ανεκτέλεστου προϊόντος, χαρακτηρίζοντας πρώτης προτεραιότητας τα πιο σημαντικά ή πιο πολύτιμα στοιχεία. Με άλλα λόγια, δεν υπάρχουν 10 κρίσιμα στοιχεία στην κορυφή του ανεκτέλεστου με ίση αξία αλλά αντίθετα, υπάρχουν 10 κρίσιμα στοιχεία που κατατάσσονται ανάλογα με την προτεραιότητα ή τον επείγοντα χαρακτήρα τους και εμφανίζονται στην κορυφή του ανεκτέλεστου προϊόντος, το ένα μετά το άλλο. Αυτό συμβαίνει επειδή τα στοιχεία στην κορυφή είναι τα επόμενα στην ουρά που θα υλοποιηθούν. Μόλις μια ομάδα επιλέξει στοιχεία για το επερχόμενο sprint, αυτά τα στοιχεία και οι προτεραιότητές τους κλειδώνονται. Ωστόσο, οι προτεραιότητες και οι λεπτομέρειες για οποιαδήποτε εργασία δεν έχει ξεκινήσει μπορεί να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή. Μέσω αυτού του μηχανισμού, οι ομάδες μπορούν να επικεντρωθούν στην εργασία του τρέχοντος sprint, ενώ ο ιδιοκτήτης του προϊόντος διατηρεί τη μέγιστη ευελιξία στην προετοιμασία του επόμενου.
Το ανεκτέλεστο sprint Backlog
Το ανεκτέλεστο sprint Backlog ανήκει στην ομάδα scrum και αντικατοπτρίζει τα ανεκτέλεστα χαρακτηριστικά του προϊόντος στα οποία δεσμεύτηκε η ομάδα στο σχεδιασμό του sprint ότι θα υλοποιήσει κατά την διάρκεια του. Τα μέλη της ομάδας ενημερώνουν κάθε μέρα το sprint Backlog καταγράφοντας πόσες ώρες απομένουν για την ολοκλήρωση των εργασιών τους. Τα μέλη της ομάδας μπορούν επίσης να αφαιρέσουν, να προσθέσουν ή να αλλάξουν εργασίες καθώς το sprint βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η επαύξηση του προϊόντος
Η επαύξηση του προϊόντος είναι ένα σύνολο χαρακτηριστικών, user stories ή άλλων παραδοτέων που
ολοκληρώνονται από την ομάδα στο sprint. Η επαύξηση του
προϊόντος θα πρέπει να είναι δυνητικά με δυνατότητα διανομής στους χρήστες—δηλαδή,
αρκετά υψηλής ποιότητας ώστε να παρέχεται στους χρήστες. Ο ιδιοκτήτης του
προϊόντος είναι υπεύθυνος για την αποδοχή της αύξησης του προϊόντος κατά τη
διάρκεια κάθε sprint, σύμφωνα με τον συμφωνημένο ορισμό του «Done» και
τα κριτήρια αποδοχής για κάθε παραδοτέο sprint. Χωρίς επαύξηση προϊόντος, ο ιδιοκτήτης του προϊόντος και οι άλλοι
ενδιαφερόμενοι δεν έχουν τρόπο να επιθεωρήσουν και να προσαρμόσουν το προϊόν.
Visible progress
Μια ομάδα Scrum πρέπει να διατηρεί την πρόοδό της
ανά πάσα στιγμή ορατή. Για το σκοπό αυτό δημιουργεί πολλά πρόσθετα αντικείμενα
για να εξασφαλίσει την ορατότητα όσο αφορά την πρόοδο του έργου. Μερικά τέτοια
εργαλεία που αφορούν την ορατότητα είναι τα γραφήματα που αφορούν τις εκδόσεις
των νέων επαυξημένων προϊόντων και τα Burndown charts
(αναλωθείς χρόνος).
Γράφημα Επαυξημένου προϊόντος και ανάλωσης
χρόνου (Release backlog and burndown)
Το υποσύνολο των εργασιών που
έχουν καταγραφεί στο Product Backlog και έχει προϋπολογιστεί να συμπεριληφθεί σε μελλοντικές εκδόσεις
ονομάζεται ανεκτέλεστο προϊόν. Παρόλο που μπορεί να έχει εκτιμηθεί και
σχεδιαστεί η παραγωγή των νέων επαυξημένων εκδόσεων, ο ιδιοκτήτης του προϊόντος
μπορεί να αφαιρέσει προγραμματισμένες εργασίες, να τις αντικαταστήσει με άλλες ή να
διαπραγματευτεί την έκταση των εργασιών, καθώς λαμβάνει υπόψη του το εύρος, τον
χρόνο και το κόστος των επιμέρους εργασιών. Ως εκ τούτου, το ανεκτέλεστο αρχείο
των νέων εκδόσεων θα πρέπει να ενημερώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου. Το δε
γράφημα ανάλωσης χρόνου εμφανίζει πόση δουλειά απομένει για το ανεκτέλεστο προϊόν
στο τέλος κάθε σπριντ. Η αναφορά αυτή παρέχει στον ιδιοκτήτη του προϊόντος
σημαντικές πληροφορίες ώστε να μπορεί να λάβει καλύτερες αποφάσεις σχετικά με
το εύρος, το κόστος και το χρόνο.
Sprint burndown
Κατά τη διάρκεια ενός
συγκεκριμένου Sprint,
εάν όλοι στην ομάδα ενημερώνουν τον εναπομείναντα χρόνο ανά εργασία κάθε μέρα,
τότε η ομάδα μπορεί να δει εάν θα είναι σε θέση να ολοκληρώσει στον υπολειπόμενο
αριθμό ωρών του τρέχοντος Sprint τις
προϋπολογισμένες εργασίες μέχρι το τέλος του σπριντ.
Αυτή η συστηματική αποτύπωση της ανάλωσης
των ωρών είναι πολύ σημαντική επειδή, αφού σε συνδυασμό με ένα ημερήσιο Scrum meeting, την λίστα των
προϋπολογισμένων εργασιών (Sprint backlog) και την burn down αναφορά μπορεί να βοηθήσει τις
ομάδες να κατανοούν πότε κινδυνεύουν να βγουν εκτός προγραμματισμού και να δράσουν
εγκαίρως στη δεδομένη κατάσταση. Το burndown Sprint «καίει» ώρες κατά τη διάρκεια των
ημερών του Sprint, ενώ
το burndown release
εξετάζει τις μονάδες εργασίας (συχνά αναφέρονται ως σημεία) για την παραγωγή
νέου επαυξημένου προϊόντος ή τον αριθμό των Sprint.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου