Μάνατζμεντ - SWOT Analysis

Ως μεθοδολογικό εργαλείο με το οποίο δυνάμεθα να μοντελοποιήσουμε τα κυριότερα συμπεράσματα από την ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης χρησιμοποιείται η ανάλυση SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats).



 Με το εργαλείο αυτό το μάνατζμεντ της επιχείρησης είναι σε θέση να έχει μια σφαιρική και εμπεριστατωμένη άποψη για την θέση της επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα δίνει την δυνατότητα αφενός της διαμόρφωσης στρατηγικής, αφετέρου του καθορισμού μετρήσιμων στόχων με την προσέγγιση των οποίων θα ικανοποιηθούν οι στρατηγικές.

Η διατύπωση των στόχων πρέπει να γίνει με πολύ προσεκτικό τρόπο, ενώ πρέπει για να είναι ζωντανοί και να προσφέρουν πραγματικά στην επιχείρηση να ικανοποιούν τα παρακάτω χαρακτηριστικά.





Πρέπει δηλαδή οι στόχοι να είναι:
  • συγκεκριμένοι και ξεκάθαροι (Specific)
  • να εκφράζονται ποσοτικά όπου αυτό είναι δυνατό π.χ. αύξηση των πωλήσεων κατά 15% στα επόμενα δύο χρόνια (Measurable)
  • εφικτοί (attainable)
  • σχετικοί, να προκύπτουν δηλαδή από την SWOT ανάλυση και όχι να αποτελούν απλώς επιθυμίες (relevant)
  • Χρονικά δεσμευτικοί (time bound)


Βιβλιογραφία
  1. Kottel K., Keller L.;(2006); Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ; Κλειθάριθμος 12η Αμερικάνικη έκδοση

Δεν υπάρχουν σχόλια: