Οι στόχοι όπως στο προηγούμενο άρθρο είπαμε πρέπει να είναι S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time bound) προκειμένου να πετύχει μια επιχειρηματική μονάδα να φτάσει εκεί που θέλει.Κάθε επιχείριση πρέπει να καταστρώνει ένα στρατηγικό σχέδιο, η εφαρμογή του οποίου θα οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων.
Οι γενικές στρατηγικές όπως προτάθηκαν από τον Michael Porter (1980) είναι τρεις:
Καθολική ηγεσία κόστους. Η επιχειρηματική μονάδα πασχίζει να πετύχει το μικρότερο δυνατό κόστος παραγωγής και διανομής, έτσι ώστε να είναι σε θέση να τιμολογεί τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της σε χαμηλότερες τιμές από ότι οι ανταγωνιστές της.
Διαφοροποίηση. Η επιχειρηματική μονάδα πασχίζει να επιτύχει ανώτερα προϊόντα ή υπηρεσίες σε ένα τομέα με σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτά που παράγονται από τους ανταγωνιστές της.
Εστίαση. Η επιχειρηματική μονάδα εστιάζει την προσοχή της στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες ενός ή περισσότερων μικρών τμημάτων της αγοράς. Με όπλο την γνώση αυτή επιδιώκει είτε με ηγεσία κόστους είτε με διαφοροποίηση να ικανοποιήσει τους στόχους της.
Βιβλιογραφία
- Porter M.; (1980); Competitive Strategy: Techiniques for analysing industries and competitors; New York; Free Press
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου