Ένα από τα σημαντικότερα βήματα κατά την
διαμόρφωση της εταιρικής στρατηγικής εκτός από την ενδελεχή μελέτη του
εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος της εταιρίας είναι η αναγνώριση του
στόχου της. Πρέπει δηλαδή να απαντηθεί το ερώτημα ποια θα θέλαμε να είναι η
θέση της επιχείρησης μετά από 10 ή 15 χρόνια. Η απάντηση στο ερώτημα αυτό
ονομάζεται εταιρική αποστολή (mission)
ή όραμα (vision).
Σύμφωνα με τον Drucker (1973), για να οριστεί η αποστολή μιας επιχείρησης πρέπει
να δοθούν απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
- Ποια είναι η κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης;
- Ποια σχεδιάζουμε να είναι η μελλοντική δραστηριότητα της;
- Ποίοι είναι οι δυνητικοί πελάτες;
- Τι έχει αξία για τους δυνητικούς πελάτες;
Αν και τα ερωτήματα αυτά φαντάζουν απλοϊκά
εντούτοις είναι μερικά από τα πιο δύσκολα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν.
Οι πετυχημένες εταιρίες σε τακτά χρονικά διαστήματα επαναδιατυπώνουν τις
απαντήσεις τους στα παραπάνω ερωτήματα κατόπιν σκέψης και προσοχής. Ο λόγους
που γίνεται αυτό είναι για να επαναπροσδιοριστεί η αποστολή της αν τυχόν η ήδη
εκπεφρασμένη δεν προσδιορίζει την επιθυμητή πορεία ανάπτυξης (Olivia R.; 2001).
Μια σαφής και καλά μελετημένη δήλωση αποστολής
δημιουργεί στο προσωπικό μια κοινή αίσθηση σκοπού, κατεύθυνσης και ευκαιρίας.
Οι καλές δηλώσεις αποστολής έχουν τρία κύρια χαρακτηριστικά (Kotler P., Keller L.;2006):
- Εστιάζουν σε ένα περιορισμένο αριθμό στόχων
- Τονίζουν τις πιο σημαντικές πολιτικές και αξίες της εταιρίας
- Ορίζουν τους πιο σημαντικούς τομείς ανταγωνισμού στους οποίους θα ανταγωνιστεί η επιχείρηση.
Παραδείγματα εταιρικής αποστολής
ΤΙΤΑΝ Α.Ε.
"Η αποστολή της εταιρίας ήταν και είναι να παράγει και να διαθέτει προϊόντα υψηλής ποιότητας προς χρήση από την κατασκευαστική βιομηχανία, ιδιαίτερα δε να συμβάλλει στη δημιουργία ασφαλών κατοικιών, καθώς και δημοσίων και ιδιωτικών έργων υποδομής που υπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες"
ΦΑΓΕ Α.Ε.
Να προσφέρουμε καθημερινά και υπεύθυνα στους καταναλωτές μας κάθε
ηλικίας και εθνικότητας, υγιεινά, ασφαλή προϊόντα υψηλής ποιότητας και
διατροφικής αξίας, συμβάλλοντας στο γευστικότερο και υγιεινότερο τρόπο
ζωής τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα την ευημερία των εργαζομένων και των
συνεργατών μας.
SINGULAR A.E.
Να βοηθήσουμε τους Ανθρώπους και τους Οργανισμούς να επιτύχουν τους
στόχους τους, μέσω της εφαρμογής καινοτόμων τεχνολογιών και
επιχειρηματικών λύσεων.
Βιβλιογραφία
- Drucker P.;(1973); Management: Tasks, Responsibilities and Practices; New York; Harper and Row
- Olivia R.; (2001); “Nowhere to hide”; Marketing management; June – August 2001; pp 44-46
- Kotler P., Keller L.;(2006); Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ; Εκδόσεις Κλειδάριθμος΄12η Αμερικάνικη έκδοση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου