Μάρκετιγνκ - Κόγχη αγοράς (niche market)

Ως κόγχη αγοράς (niche market) ορίζεται μια ομάδα δυνητικών πελατών οι όποιοι αναζητούν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Μια κόγχη αγοράς αποκαλύπτεται όταν ένα τμήμα της αγοράς χωριστεί σε μικρότερα τμήματα με γνώμονα κάποια κοινά χαρακτηριστικά που ικανοποιούνται από τα μέλη του μικρότερου τμήματος αυτού. 

Για να είναι ελκυστική μια κόγχη αγοράς πρέπει οι πελάτες που την απαρτίζουν να είναι αρκετοί και φυσικά διατεθειμένοι να πληρώσουν ίσως κάτι παραπάνω προκειμένου να αποκτήσουν τα προϊόντα που είναι πιο κοντά στις ιδιαιτερότητες τους (Blattberg R., Deighton J.; 1991).

Η παγκοσμιοποίηση διευκολύνει το μαρκετινγκ της κόγχης αγοράς (Simon H.;1996). Ο λόγος βεβαίως είναι προφανής. Επίσης η επέκταση του διαδικτύου έδωσε ιδιαίτερη ανάπτυξη σε επιχειρήσεις που στοχεύουν σε αυτού του είδους τις αγορές (Davidson P.; 1998).

Βιβλιογραφία 
  1. Blattberg R., Deighton J.;(1991); "Interactive marketing: Exploiting the age of addressibility"; Sloan Managment review 33; no 1; pp 5-14
  2. Simon H.;(1996); Hidden champions; Boston; Harvard Business School Press
  3. Davidson P.; (1998); "Enterpreneurs real riches form Net niches"; USA Today, 20-04-1998

Δεν υπάρχουν σχόλια: