Μάρκετινγκ - Ορισμός του Μάρκετινγκ



Η οικονομική επιτυχία τόσο σε προσωπικό όσο και επιχειρηματικό επίπεδο συχνά οφείλεται στην ικανότητα να κάνουμε καλό μάρκετινγκ. Ας περιοριστούμε όμως στα των επιχειρήσεων. Τι σημασία έχει αν το λογιστήριο, η οικονομική διεύθυνση, η αποθήκη είναι εξαιρετικά οργανωμένα τμήματα, ενώ δεν υπάρχει αρκετή ζήτηση για τα προιόντα και τις υπηρεσίες, έτσι ώστε η επιχείρηση να μπορεί να παράγει κέρδη;
Το καλό μάρκετινγκ δεν γίνεται τυχαία, αλλά είναι αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού και εκτέλεσης.
Τι είναι όμως το μάρκετινγκ;
Το μάρκετινγκ ασχολείται αφενός με την έρευνα και τον εντοπισμό αναγκών, αφετέρου με την ικανοποίηση τους.
Η Αμερικάνικη ένωση μάρκετινγκ δίνει τον παρακάτω ορισμό:

"Μάρκετινγκ είναι μια από τις λειτουργίες μιας επιχείρησης για την δημιουργία, την επικοινωνία και την παροχή αξίας σε πελάτες και για την διαχείριση των σχέσεων μαζί τους, χρησιμοποιώντας τρόπους επωφελείς τόσο για την επιχείρηση όσο και για τους ενδιαφερόμενους".
Ο Peter Drucker, θεωρητικός του μάνατζμεντ αναφέρει ότι:
"Μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα υπάρχει πάντα ανάγκη για κάποια αγοροπωλησία. Αλλά ο σκοπός του μάρκετινγκ είναι να κάνει την πώληση ως διαδικασία περιττή. Σκοπός του μάρκετινγκ είναι να κατανοηθεί ο πελάτης τόσο καλά, ώστε το προιόν ή η υπηρεσία να του ταιριάζει και να πουλιέται μόνη της".


Βιβλιογραφία

  1. American Management Association; 2004
  2. Peter Drucker; (1973); "Management: tasks, responsibilties, pracices; New York; Harper and Row

Δεν υπάρχουν σχόλια: